اطلاعیه شماره ۳ صداوسیما: نظرسنجی‌های انتخاباتی منتسب به سازمان در فضای مجازی معتبر نیست قول زاکانی برای انتصاب وزیر قوی در آموزش‌وپرورش حجت‌الاسلام پورمحمدی: باید منافع اقتصادی‌مان را تامین کنیم + فیلم کامل میزگرد سرلشکر باقری: فراجا با حداقل حواشی طرح نور را اجرا کرد مسئولان ستاد انتخابات نامزد‌های ریاست جمهوری در استان خراسان رضوی مشخص شدند مدارک هویتی معتبر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ وزیر کشور: عدم پیگیری نتایج حاصل از جلسات به یک آفت تبدیل شده است فرزند رئیس‌جمهور شهید: همه اعضای دولت سیزدهم سعی می‌کردند خود را به پای شهید جمهور برسانند + فیلم مخبر در مشهد: هیچ‌گاه شهید آیت‌الله رئیسی را در حالت بن‌بست ندیدم | شهید رئیسی مجاهدانه ایستاد و مسائل را حل کرد محرابیان: در شرایط خشک‌سالی بی‌سابقه مشهد، در حوزه آب نابسامانی جدی نداشتیم دیدار سرپرست وزارت خارجه با وزیر خارجه عراق در بغداد وزیر بهداشت: بزرگ‌ترین بیمارستان درمان سرطان در مشهد مراحل نهایی خود را می‌گذراند | اولین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید رئیسی در مشهد مقدس استاندار خراسان رضوی: عملیات ساخت ۲۰۰ هزار مسکن به‌زودی اجرایی می‌شود افزایش قدرت راست افراطی در اروپا دبیرکل ناتو: در حال تطبیق زرادخانه هسته‌ای با تهدیدات امنیتی هستیم سرپرست وزارت خارجه راهی عراق شد برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳) پنج زخمی در حمله جدید آمریکا و انگلیس به غرب یمن آتش سوزی در ۳۰ هزار متر مربع از اراضی شمال فلسطین اشغالی حملات مجدد رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان
سرخط خبرها

مالزی کشتی‌های تحت مالکیت اسرائیل و کشتی‌های اعزامی به اراضی اشغالی را تحریم کرد

  • کد خبر: ۲۰۱۱۲۲
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
مالزی کشتی‌های تحت مالکیت اسرائیل و کشتی‌های اعزامی به اراضی اشغالی را تحریم کرد
نخست‌وزیر مالزی در بیانیه‌ای کشتی‌های تحت مالکیت یا پرچم اسرائیل و همچنین کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی را از پهلوگیری در بنادر این کشور آسیایی منع کرد.

به گزارش شهرآرانیوز دولت مالزی اعلام کرده کشتی‌های تحت مالکیت یا پرچم اسرائیل و همچنین کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی حق پهلوگیری در بنادر این کشور واقع در جنوب شرق آسیا را نخواهند داشت.

در بیانیه دفتر «انوار ابراهیم»، نخست‌وزیر مالزی با یادآوری اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه تصریح شده مالزی این تصمیم را در واکنش به بی‌اعتنایی اسرائیل به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی اتخاذ کرده است.

مالزی به عنوان یک کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از طرفداران حقوق فلسطین است و اسرائیل را به رسمیت نشناخته است.

یک پایگاه خبری نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی چندی پیش گزارش داده بود تهدید‌ها و حملات ارتش یمن در روز‌های گذشته موجب طولانی‌تر و گران‌تر شدن سفر کشتی‌های اسرائیلی شده است.

پایگاه آکسیوس در این گزارش بامداد جمعه به نقل از ارتش رژیم اسرائیل نوشت از زمان آغاز جنگ در غزه ارتش یمن بیش از ۷۰ پهپاد و موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

این رسانه با گزارش این خبر مدعی شد تقریباً تمامی این موشک‌ها و پهپاد‌ها به وسیله سامانه‌های پدافندی اسرائیلی، آمریکایی، فرانسوی و عربستانی رهگیری شده‌اند.

این حملات، با وجود این، موجب شده ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات کاملاً متوقف شود. آکسیوس نوشته است: «در نتیجه این حملات، ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات در جنوب اسرائیل تقریباً به طور کامل متوقف شده است.»

طبق این گزارش، در حال حاضر کشتی‌هایی که از آسیا قصد دارند عازم اسرائیل شوند مجبورند از مسیری که آفریقا را دور می‌زند عبور کنند و این باعث می‌شود سفر برای آن‌ها پرهزینه‌تر شده و سه هفته بیشتر به طول بینجامد.

به نوشته آکسیوس در دو هفته گذشته کشتی‌هایی که عازم دیگر بنادر در خارج از اسرائیل بوده‌اند هم مجبور شده‌اند از مسیر‌های طولانی‌تری استفاده کنند تا هدف حملات یمنی‌ها واقع نشوند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->